Blog overzicht

"Geen dag is hetzelfde als Technical Support Engineer"

Bij signetbreedband hebben we plek voor een Technical Support Engineer. In de vacature lees je wat deze rol inhoudt, maar wat maakt deze functie volgens onze collega's zo leuk? We stelden onze eigen Technical Support Engineer Onur daarom wat vragen om jou een goed beeld te geven van deze rol!

Geen dag is hetzelfde
Onur begint met een grote glimlach en vertelt: “Bij ons is geen dag hetzelfde, dát is wat het zo leuk maakt. Er is geen standaard format. Niks –oke, op wat meetings na– staat vast. Het kan een rustige dag zijn, maar soms gebeurt er van alles. Hoe dat komt? Het is door de aard van de techniek dat het zo divers is.”   

Technische kennis is vereist
Onur benadrukt dat het duidelijk moet zijn dat de rol van Technical Support Engineer bij signetbreedband technische kennis vereist. “In deze functie heb je verstand van netwerken en protocollen nodig. We werken niet met een draaiboek of een lijst die je opleest. Je dient zelf tot een oplossing te kunnen komen. Ik kan wel duizenden oorzaken bedenken waarom iemand naar ons belt. Een verbinding die niet werkt, een packet loss of een change in een firewall: en zelfs dán is elke situatie anders."

"En natuurlijk hebben we processen en werkwijzen,” gaat Onur verder. “Maar onze techniek is té complex: je hebt ervaring en technische kennis nodig. Een vraagstuk wordt onderzocht en geanalyseerd om hem uiteindelijk te kunnen oplossen. Niks is in beton gegoten.” 

Vrijheid en zelfstandigheid 
De vrijheid en zelfstandigheid door het gebruikmaken van zijn eigen technische kennis en kunde, zijn voor Onur dan ook van groot belang. “Ik heb mijn eigen inbreng en verantwoordelijkheid. Ik zou het ontzettend saai vinden om alles op een blaadje gepresenteerd te krijgen. Je moet en zult je slimme ICT-capaciteit moeten toepassen om vraagstukken te kunnen oplossen.”  

“De klantenbinding maakt de functie zo mooi. In de loop van de tijd word je als het ware een onderdeel van hun bedrijf; je draagt bij aan hun succes. Techniek is mooi, maar omdat je een klant direct helpt en de resultaten ziet, weet je ook echt waar je het voor doet” 

Onur Uzum, Technical Support Engineer signetbreedband 

Directe waardering en resultaat door klantcontact 
Het klantcontact maakt voor Onur het verschil. "Dankzij het klantcontact weet ik voor wie ik aan het werk ben. Ik zie de waardering en het doel waarvoor ik iets doe. Het resultaat van handelen is er daardoor ook direct. Daarnaast krijg je in de loop van de tijd een band met de klanten. Je wordt een verlengstuk van hun ICT-afdeling en daarmee een onderdeel van het bedrijf: je draagt écht bij aan het succes."

Uiteindelijk is een tevreden klant het ultieme doel van Onur. "In deze rol zorg je voor de glimlach bij de klant. Wanneer mij dat gelukt is, kom ik met een goed gevoel thuis. En weet je: juist dán kan ik extra genieten van mijn vrije tijd. Het is zo waardevol om mensen te helpen. Je voelt die waardering en dat doet mij echt goed.”

Klinkt dit interesssant?

Bekijk onze vacature en solliciteer! Voor vragen over deze functie kun je een mail sturen naar ta@nl.team.blue


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Blog overzicht