Interview januari 2024

Onze toekomstplannen en vernieuwingen in 2024

In dit interview met Quintijn Knepper en Remco Bressers, directie signetbreedband, kijken we terug op het afgelopen jaar en vertellen we over onze plannen voor 2024. We kijken terug op de waardevolle samenwerkingen en mooie ontwikkelingen op zowel organisatorisch als technologisch gebied. We kijken ernaar uit om dit in 2024 verder te versterken.

2023 in een notendop 

Het afgelopen jaar stond volledig in het teken van de 'nieuwe' organisatie signetbreedband (voorheen Signet en Breedband) en het creëren van verdere stabiliteit. En dat zien we terug in een gezonde en solide groei van ons bedrijf. In de brede zin van het woord.    

checkmark Investering in het team
checkmark Snelheid en continuiteit op Support
checkmark Nieuw core netwerk

Investering in het team  

“We hebben geïnvesteerd in de uitbreiding van ons team door meer ambitieuze, getalenteerde en betrouwbare professionals te verwelkomen," vertelt Quintijn. “Een cruciaal aandachtspunt was ook het verrijken en borgen van onze kennis en ervaring. Dit hebben we gedaan door middel van interne- en externe kennissessies, het volgen van opleidingen, trainingssessies verzorgd door leveranciers en het behalen van verschillende (ISO)-certificeringen. Het team vormt de stevige basis om op te bouwen en vertrouwen.” 

Snelheid en continuïteit op Support

We hebben een solide projectteam ontwikkeld binnen onze organisatie, met als hoofddoel het versnellen en versoepelen van klanttrajecten. “De afdeling Support heeft zich verder geprofessionaliseerd waardoor er nu een grotere groep van kenniseigenaren staat. Hierdoor kunnen onze klanten altijd terecht voor de beste support en garanderen we continuïteit”, legt Remco uit. 

Nieuw core netwerk 

In 2023 hebben we op technologisch gebied vooruitgang geboekt met de ontwikkeling van de Connectivity Core, waarbij we succesvol de eerste honderden migraties hebben voltooid. Remco zegt: “Het vernieuwde en toekomstbestendige core netwerk van signetbreedband vormt een solide platform met verbeterde prestaties, dat onze klanten stabiliteit, continuïteit en verhoogde capaciteit garandeert.” Lees in deze blog meer over onze Connectivity Core

Een bijdrage leveren aan het succes van onze klanten; dat is waar we het voor doen. En ook in 2023 hebben we veel mooie samenwerkingsprojecten mogen realiseren voor onder andere SMART Photonics, LamarkiO en nog veel meer mooie ambiteuze bedrijven waarbij goede connectiviteit onmisbaar is geworden. 

Quintijn Knepper
Managing Director, signetbreedband


Speerpunten 2024

In het komende jaar blijven we onszelf verbeteren en blijven we innoveren. Onze dienstverlening is nooit ‘af’; de markt is voortdurend in beweging, technologische ontwikkelingen volgen elkaar snel op en het gebruik van internet en netwerken neemt jaarlijks toe. Daarnaast treden er steeds nieuwe netwerkpartners toe. We zien het als een mooie uitdaging om in te haken op al deze relevante ontwikkelingen. 

checkmark Verbondenheid met de klant
checkmark 'Revamp' accountmanagement
checkmark Introductie servicemanagement
checkmark Nieuwe core netwerk verder uitbouwen
checkmark Managed Solutions portfolio 
checkmark Nieuwe samenwerkingen binnen team.blue   

Verbondenheid met de klant  

Een belangrijk doel voor 2024 is het versterken van onze verbondenheid met de klant. Quintijn: “We zijn met diepte-interviews in gesprek gegaan met klanten om te horen wat er exact leeft en hebben de wensen en behoeften nauwkeurig in kaart gebracht. Ook hebben we onze eigen processen kritisch tegen het licht gehouden. Met deze inzichten en een aangescherpt producten- en dienstenportfolio kunnen we onze klanten nog beter ondersteunen.”  

‘Revamp’ accountmanagement 

“In 2024 gaan we ons accountmanagement optimaliseren om nog beter in te kunnen spelen op de veranderende vraag van onze klanten,” gaat Quintijn verder. “Daarbij kijken we nauwkeurig welke kennis en ervaring nodig is om de ambities van onze klanten waar te maken. Denk bijvoorbeeld aan het voorzien in de verschillende behoeften aan klantcontact op strategisch, tactisch en/of operationeel niveau. 

Voor veel klanten is het een meerwaarde meerdere contactpersonen vanuit onze organisatie contact te hebben. Ook kunnen we onze klanten nu nog beter van dienst zijn dankzij de interne projectorganisatie die we vorig jaar hebben opgezet en de verbeterde tooling die beschikbaar komt. 

Introductie Servicemanagement 

Om onze klanten optimaal op de hoogte te houden van de netwerkprestaties en meer regie te bieden, introduceren we Servicemanagement. Dit houdt in dat een toegewijde servicemanager op frequente basis langskomt om te spreken over de netwerkprestaties, relevante managementinformatie en eventuele problemen verder uitdiept. Met dit intensieve contact kunnen we optimaal inspelen op de huidige en toekomstige wensen en behoeften van onze klanten. 

Nieuwe core netwerk verder uitbouwen

Hierboven heb je al kunnen lezen over de ontwikkeling van de Connectivity Core in het afgelopen jaar. In 2024 bouwen we de activiteiten van ons nieuwe core netwerk verder uit waarbij het voordeel voor de klant voorop staat. Zo kun je straks maximaal profiteren van dit geavanceerde netwerk met verbeterde stabiliteit en capaciteit. We willen extra functionaliteiten bieden en data op een overzichtelijke manier presenteren. Dit omvat bijvoorbeeld het implementeren van functionaliteiten die inzicht geven in de kwaliteit van jouw dienstverlening waaronder capaciteit, monitoring en SLA.  

We werken toe naar een meer gestandaardiseerd, modulair portfolio en geautomatiseerd waar het kan. Dit zorgt voor een hogere kwaliteit van onze dienstverlening, een grotere voorspelbaarheid voor de klant en zaken als verstoringen kunnen makkelijker en sneller worden verholpen.  

Remco Bressers
Technisch Directeur, signetbreedband

Managed Solutions portfolio 

In het komende jaar optimaliseren we ons managed solutions portfolio met een focus op specifieke pijlers: private networking, office networking met diensten als Managed Wifi, Cloud Connectiviteit en Managed Security. We werken toe naar een meer gestandaardiseerd, modulair portfolio en automatiseren waar mogelijk en nodig. Deze aanpak draagt bij aan een verhoogde kwaliteit van onze dienstverlening, een grotere voorspelbaarheid voor de klant en maakt het mogelijk om verstoringen nog efficiënter en sneller op te lossen. 

Strategische partnerships 

We hebben strategische partnerships gesloten met vooraanstaande hardware- en softwareleveranciers. In plaats van een breed scala aan vendoren, waarvoor doorgaans een uitgebreide kennis vereist is, concentreren we ons in toenemende mate op een select aantal strategisch gekozen partners, zoals Nokia, Cisco en Fortinet. Onze kennis en certificeringen op dit vlak zijn volledig up-to-date. Tegelijkertijd houden we onze blik op de toekomst gericht en zijn we bijvoorbeeld een samenwerking aangegaan met Juniper voor onze SD-WAN oplossing. Daarnaast zijn we in gesprek met CloudFlare om te onderzoeken of het een waardevolle toevoeging kan zijn op ons portfolio. 

Nieuwe samenwerkingen binnen team.blue  

We zoeken steeds meer de samenwerking op met zusterbedrijven binnen de team.blue groep, waaronder Proserve (gespecialiseerd in managed services) en TransIP. Met TransIP onderzoeken we de mogelijkheid om hun OpenStack-, VPS-, en Kubernetes-platformen te combineren met onze netwerk-infrastructuur en die van de klant. Dit brengt het voordeel met zich mee dat cloudomgevingen naadloos kunnen worden geïntegreerd in de eigen netwerkomgeving, vergelijkbaar met bijvoorbeeld AWS, Azure en Google Cloud. 

Ook hebben we geïnvesteerd in een nieuw computer- en storage platform dat wordt beheerd door Proserve. Dit platform optimaliseert de prestaties van onze applicaties, waardoor de stabiliteit en efficiëntie van onze organisatie verder wordt verhoogd. Hiermee kunnen wij ons in 2024 nog meer focussen op onze core business. 

Wij staan voor je klaar; nu en in de toekomst 

We merken dat onze klanten steeds complexere netwerkomgevingen hebben, waarbij zij meer begeleiding en expertise wensen. Daarnaast zien we een toenemende consolidatie van partners en klanten, met overnames van netwerken, fusies en vernieuwde samenwerkingen met infrastructuurpartners. Deze ontwikkelingen vragen om flexibiliteit en schaalbaarheid van ons als network solutions provider. 

Met een vernieuwd Connectivity Core, versterkte samenwerkingen, de inzet van servicemanagement, een goed afgestemd producten- en dienstenportfolio met een volledig uitgewerkt managed solutions aanbod, zijn we in staat om de steeds complexere behoeften van onze klanten te adresseren.  

We kijken uit naar de rest van 2024, waarin we met een sterk en betrouwbaar team vanaf twee nieuwe locaties in Arnhem en Eindhoven, onze ervaring en kennis inzetten om onze klanten optimaal te ondersteunen bij de gewenste groei en innovatie. 

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel of wil je eens verder kennismaken of van gedachten wisselen? Dat horen wij graag. Neem contact met ons op via onderstaande contactinformatie of gebruik het aanvraagformulier. Natuurlijk ben je ook altijd welkom op een van onze locaties in Eindhoven of Arnhem.

Benieuwd hoe we het succes van jouw bedrijf kunnen laten groeien?

Wij staan voor je klaar!

Bel 088 - 599 99 99

Mail info@signetbreedband.nl